Fa ja unes quantes setmanes que la Ronda Sant Antoni s’ha convertit en un punt de trobada i passejada veïnal i un lloc on la mainada hi pot córrer sense perill. Tots dos barris, Sant Antoni i el Raval, n’estem gaudint.

img-20190130-wa0004

La Ronda ja no pateix aquella barrera, aquella frontera, com sovint anomenàvem l’estructura de la carpa del mercat provisional. Ara veïnat i botiguers d’una i altra banda ens veiem altra cop sense obstacles,  i ja no ens fa por passar-hi per la nit i arribem a casa una mica més segures.

Com a Fem Sant Antoni, pensem que al llarg de tot aquest temps (nou anys de mercat provisional i fins avui) s’ha demostrat que la pacificació funciona i que no afecta d’una manera terrible a la mobilitat general. Pel que fa als vehicles que circulen cap el Raval,  es respecten com sempre, des de mitjan segle passat, l’entrada per Riera Alta i la sortida per Sant Antoni Abat. El bus del barri segueix fent el seu recorregut habitual, i el veïnat que es desplaça a peu té l’accés al Metro a tocar d’aquestes entrades i sortides de vehicles. La connexió amb els busos es troba a un màxim de 100 m de la sortida i entrada del Raval en totes direccions.

Defensem però, amb tots els ets i uts, que l’ús de la Ronda l’hem de consensuar el veïnat del Raval i de Sant Antoni en un procés participatiu que s’hauria de celebrar aviat i abans de la primavera. Proposem el mes de març.

La Ronda és ara un espai més humà, tot i que calen encara mesures per acabar de dignificar aquesta pacificació benvinguda, però també “improvisada”. Cal més arbrat, jardineres o opcions de bancs-jardinera on hi creixi el verd. Una opció que reivindiquem (es va plantejar al Consell de Barri) consistiria a delimitar amb jardineres el perímetre de la llosa per tal d’evitar caigudes per causa del desnivell, força elevat.

També s’han de posar més papereres, pintar els pocs bancs que ja existien i posar-ne de nous i, molt important, arranjar i solucionar el més aviat possible alguns elements perillosos, com ara les puntes que surten rectes de les baranes d’entrada i sortida a la plataforma elevada, que poden fer molt mal.

Celebrem que ara el veïnat de la Ronda i voltants podem parlar i saludar-nos sense cridar degut al soroll del trànsit i que l’aire que respirem sigui una mica més net. I us proposem fer aviat un ‘vermutillo’ sota el lema FEM RONDA! Només cal posar-hi dia…

IMG-20190130-WA0008

Roda Sant Antoni, bulevard. Aspectes socioambientals positius (Argumentari en defensa de la pacificació i envers una millor qualitat ambiental)

1. Contaminació acústica. El bulevard de Ronda Sant Antoni permet una disminució molt significativa de la contaminació acústica comparativament amb un carrer amb circulació de vehicles com ara Urgell. Aquests carrers solen tenir entre 80 i 100 dB (soroll) i el bulevard entre 40 i 60, l’interval considerat òptim de qualitat acústica en una ciutat (cal considerar que els dB no son lineals sinó logarítmics.). Aquest nivells acústics de qualitat permeten gaudir de l’espai i poder-hi desenvolupar activitats per al barri (musica, teatre, cinema a l’aire lliure,…). Pensem que seria desitjable disposar d’un mapa sònic de la zona (competència: Ajuntament de Barcelona).

2. Contaminació atmosfèrica. La contaminació atmosfèrica directa d’aquesta zona disminueix de forma significativa, ja que la major aportació d’aquest tipus de contaminació al barri és d’origen mòbil i no industrial. Aquest aspecte positiu es podria verificar per mitja d’una unitat mòbil de vigilància i previsió de la contaminació atmosfèrica (competència: Diputació de Barcelona a petició de l’Ajuntament de Barcelona).

3. Connectivitat. La Ronda facilita la connectivitat entre dos barris, superant barreres de tot tipus i facilitant una major interrelació.

4. Accessibilitat. Constitueix un factor de millora sobre tot pel col·lectiu de persones grans.

5. Vegetació. Té un elevat potencial per augmentar la superfície verda del barri i millorar-ne la qualitat ambiental.

6. Paisatge urbà. Assoleix un guany important en eliminar-se els cotxes i altres obstacles.

7. Espai públic i qualitat de vida. Augmenta significativament l’espai pel gaudi veïnal que, d’altra banda, és ben escàs als barris del Raval i de Sant Antoni. La conversió en una zona de vianants de la ronda incideix en la millora de la qualitat de vida d’aquests dos barris.

8. Mobilitat sostenible. Facilita la mobilitat a peu o en bicicleta i l’accés al transport públic.

9. Seguretat personal i vial. En tractar-se d’un espai ampli i diàfan, millora la seguretat de les persones i també es redueix, lògicament, l’accidentabilitat en aquest zona.

10. Confort ambiental. Hi ha més espai per a les persones amb una bona radiació solar i major lluminositat.

 

Anuncis